Milhares de pessoas reclamam o direito de usar o irlandês em igualdade com o inglês

Os manifestantes pedem que se disponibilizem os serviços públicos no idioma, e na Irlanda do Norte, que se aprove umha Lei da língua · A mobilizaçom ocorre após a demissom dum alto responsável governamental, que vê o idioma a cada passo mais marginalizado

Sexta, 21 Fevereiro 2014 07:23

Atençom, abrirá numha nova janela. PDFVersom para impressomEnviar por E-mail
Engadir a del.icio.us Compartilhar no Twitter Compartilhar no Chuza Compartilhar no Facebook Compartilhar no DoMelhor

Três jovens simbolizam os impedimentos para falar a língua (*)

PGL - Milhares de pessoas reclamárom sábado passado em Dublin aos governos da República da Irlanda e da Irlanda do Norte que se torne efetivo o seu direito de usar a língua irlandesa, direito que os manifestantes julgam que está a ser desrespeitado.

A manifestaçom, convocada pola organizaçom Conradh na Gaeilge, é o primeiro grande acontecimento após a demissom do comissionado para a língua irlandesa, Seán Ó Cuirreáin, em dezembro passado. Ó Cuirreáin deixou o cargo dizendo que o idioma está cada vez mais marginalizado, especialmente "na maior parte do sector público".

A entidade tornou pública umha lista de reivindicaçons, algumhas das quais som endereçadas aos dous governos da Irlanda e outras, em particular a um deles. Entre as gerais está que os serviços do estado estejam disponíveis em irlandês com a mesma qualidade com que se dam em inglês. Ao governo da República reclamam-lhe que os serviços públicos nas Gaeltacht (regions onde o irlandês é língua habitual dumha parte considerável da gente) sejam disponibilizados nesta língua, enquanto ao executivo Norte-irlandês demandam a aprovaçom dumha Lei da língua irlandesa.

Segundo o secretário-geral da Conradh na Gaeilge, Julian de Spáinn, a manifestaçom reflete o facto de os falantes de irlandês no Norte e no sul da Irlanda "nom estarem contentes com nenhum dos dous governos" visto que nom estám "a apoiar nem a dar proteçom legal ao seu direito humano básico de usar a sua língua".

Língua oficial na República da Irlanda

A comunidade de falantes de irlandês entende que as instituiçons do país nom fan avondo para cumprir o espírito constitucional em relaçom às línguas. Assim, a Constituiçom da Irlanda di que o irlandês é "a língua nacional" e "a primeira língua oficial" do país. O inglês é considerado "segunda língua oficial".

No entanto, a mesma Constituiçom permite que, "para fins oficiais", possa ser usada qualquer umha das duas línguas de forma exclusiva. Isso costuma acabar por se traduzir no uso único do inglês em diversos serviços públicos. Este idioma é falado praticamente por toda a povoaçom da Irlanda. Em contrapartida, o irlandês é falado por 40% dos habitantes da República. E isso, apesar de que a língua é ensinada obrigatoriamente nas escolas.

 

(*) Três jovens simbolizam os impedimentos para falar a língua / fotografia: Seán Ó Mainnín/Conradh na Gaeilge.