Apalpador 2011: ativismo social, livros, licores e incursões nas TV espanholas

O PGL em 2006 e Gentalha do Pichel em 2008, chaves na popularizaçom do personagem

Segunda, 26 Dezembro 2011 00:00

Atençom, abrirá numha nova janela. PDFVersom para impressomEnviar por E-mail
Engadir a del.icio.us Compartilhar no Twitter Compartilhar no Chuza Compartilhar no Facebook Compartilhar no DoMelhor

M. E. - Podem ser interpretadas como simples anedotas, ou bem consideradas como constataçom do apontado no PGL há um ano: a normalizaçom do Apalpador parece imparável. Três pilares básicos: um ativismo social capaz de envolver a cidadania, um amplo leque de produtos de qualidade para difundir o personagem e ocasionais aparições televisivas... também na Espanha.

Este ano o gigante carvoeiro deixou-se ver já em vários pontos da geografia galega, como Lugo, Compostela ou Vigo. Há também um cada vez mais amplo leque de produtos de qualidade que contribuem para difundir o personagem por vias diferentes -mas complementares- às dos centros sociais. Alguns exemplos som os licores do Apalpador ou o livro Teoria de Inverno. Neste último caso, parte dos lucros som destinados a financiar a escola de ensino infantil Semente.

Após umha presença constante e cada vez mais assente no imaginário galego, começa a exportaçom de umha figura que, quem sabe, pode acabar por representar o povo galego como já o fazem outras manifestações culturais.

Embora modestas, nom podem passar tampouco despercebidas as aparições mediáticas a nível estatal deste ano, como também nom passárom em 2010. Num conhecido programa da televisom privada Antena 3, os participantes disfarçárom-se de diferentes personagens natalícios, alguns dos quais exclusivos de algumhas zonas do Estado espanhol. Um dos concursantes participou colocando as vestes do Apalpador, e como tal foi apresentado.

Menos mediática, mas também com notável impacte de público, a apariçom no teletexto do canal público TVE, que situa o Apalpador ao pé de outras figuras de maior tradiçom -também recorrentes nos média espanhóis à hora de falarem de tradições que fogem do convencional-, como som o Tió catalão ou o Olentzero basco.

 

Instantâneo do teletexto da TVE

 

Ainda, no passado 23/12/2011 o Apalpador apareceu novamente no programa da TVG 'A Solaina', acompanhado do Pai Natal (o vídeo está disponível aqui, do mínuto 50:00 ao 56:30), e no Telexornal-Galicia de TVE do dia 26/12/2011, com uma ampla reportagem da sua estadia em Maceda de Trives, desta feita utilizando o seu outro nome, o de Pandigueiro (o vídeo está disponível aqui, do minuto 2:30 a 2:56 e do minuto 5:40 a 8:10). A VTelevisión também emitiu uma pequena peça do Apalpador em Lugo.

O PGL e os movimentos sociais, à frente da recuperaçom

Desde que em 2006 publicou um inédito trabalho de José André Lôpez Gonçález [PDF], o PGL situou-se na frente da recuperaçom desta figura da tradiçom galega dedicando para isso os modestos recursos com que conta, dando cobertura a quantas iniciativas surgírom por volta do personagem mítico do Courel, a maioria das quais aparecem refletidas no canal especial O Apalpador. Atividades e iniciativas que nom teriam sido possíveis sem o compromisso e dinamismo de numerosas associações, a começar pola Gentalha do Pichel, a primeira em dar (no ano 2008) o primeiro passo decidido nesta direçom.

 

+ Ligações relacionadas: