O Concelho de Santiago promove alargadamente a figura do Apalpador neste Natal

Actividades agendadas pola câmara municipal compostelana viradas para esta figura tradicional do Natal galego

Sábado, 05 Dezembro 2009 00:00

Atençom, abrirá numha nova janela. PDFVersom para impressomEnviar por E-mail
Engadir a del.icio.us Compartilhar no Twitter Compartilhar no Chuza Compartilhar no Facebook Compartilhar no DoMelhor

O Apalpador, desenho de Leandro

PGL - A Câmara Municipal de Santiago promoverá alargadamente durante o mês de Dezembro e as vindouras Festas do Natal a figura do Apalpador, através dum extenso programa de actividades, exposiçons, atelieres para crianças, teatro de títeres, etc. realizados arredor da personagem.

O programa, que terá  o seu ponto álgido o dia 26 de Dezembro com umha Festa de  encerramento no Auditório da Galiza, terá lugar durante todo o mês de Dezembro e a primeira semana de Janeiro nos diferentes centros da Rede de Centros Socioculturais municipais.

Cumpre assinalar que a figura do Apalpador, personagem tradicional do Natal galego, foi resgatada do esquecimento mercê ao trabalho publicado há três anos polo estudioso originário do Courel José André Lôpez Gonçâlez no Portal Galego da Língua. A partir daí, diferentes coletivos culturais tenhem ido trabalhando em prol da recuperaçom desta figura, cuja preocupaçom principal gira em torno da alimentaçom dos mais pequenos.

Assim, e segundo explica a tradiçom, o Apalpador baixa na noitinha do 24 ou 31 de Dezembro das devesas da alta montanha onde mora todo o ano para achegar-se aos meninhos quando estám dormidos e apalpar-lhes cuidadosamente a barriguinha por ver se comeram bem durante o ano. Se os encontra bem mantidos, murmura-lhes aos ouvidos: “assim, assim estejas o ano todo”, desejando-lhes um bom ano vindouro e deixando-lhes uma presadinha de castanhas como presente para marchar contente até o próximo Natal.

Se polo contrário este gigante, de profissom carvoeiro, encontra as barriguinhas vazias, entristece-se, deixa uma presada de castanhas e marcha silencioso e preocupado de volta para as suas devesas nas montanhas, com a esperança de encontrar a criança melhor mantida o ano vindouro.

Logo, a preocupaçom desta personagem natalícia permete dar um outro carácter às festas do solstício do Inverno, toda vez que a presada de castanhas pode ir bem acompanhada por uns singelos presentes, objetos ou brinquedos feitos à mao pola pessoa que quiser presentear outrem, nomeadamente uma criança.

O Concelho habilitou ainda um endereço electrónico onde os mais pequenos podem enviar os seus desejos: oapalpador [arroba] santiagodecompostela.org

Por todo isto, há que parabenizar-se por esta iniciativa, como também polo labor de todas as pessoas, entidades e associaçons que fizerom possível a recuperaçom desta entranhável figura do nosso Natal.

 

 

+ Ligaçons relacionadas: