Ramom Pinheiro e o Apalpador, temas centrais do duplo 95-96 da 'Agália'

Revista da Associaçom Galega da Língua completa 24 anos no mercado

Terça, 05 Janeiro 2010 00:00

Atençom, abrirá numha nova janela. PDFVersom para impressomEnviar por E-mail
Engadir a del.icio.us Compartilhar no Twitter Compartilhar no Chuza Compartilhar no Facebook Compartilhar no DoMelhor

O novo número duplo dedica um especial a Ramom Pinheiro

PGL - Em Dezembro saiu dos prelos o número duplo 95-96 da Agália, com o qual a revista da Associaçom Galega da Língua completa 24 anos no mercado. Este novo exemplar consta de 370 páginas, a maior parte delas centradas em Ramom Pinheiro, a quem lhe foi dedicada no ano 2009 a comemoraçom do Dia das Letras Galegas.

Na publicaçom, que começa com um «Especial Ramom Pinheiro. Dia das Letras Galegas 2009», também se presta especial atençom à figura do Apalpador, especialmente recuperada nesta Quadra Natalícia na Galiza. No referido especial incluem-se os seguintes trabalhos:

1) «Meu relacionamento com Piñeiro» (pp. 9-12), de Isaac Alonso Estraviz, da Universidade de Vigo.

2) «Epistolário (escolhido) entre Ramón Piñeiro e I. A. Estraviz» (pp. 13-127): um conjunto de 85 cartas, das quais 9 fôrom enviadas por Estraviz a Pinheiro, e as restantes polo agente do Grupo Galaxia a Estraviz. Estám datadas entre 1959 e 1982.

3) «Ramom Pinheiro na lembrança» (pp. 129-163), de Carlos Durão.

4) «Cartas de Ramom Pinheiro a Carlos Durão» (pp. 133-168): 24 epístolas, todas de Pinheiro a Durão, datadas entre 1966 e 1989, com anotaçons de Durão.

5) «Carta de Ramom Pinheiro a Montero Santalha» (pp. 165-168), um texto de apresentaçom dessa carta, redigido por Montero Santalha, Professor da Universidade de Vigo e director da Agália.

6) «A Carta» (p. 170): Texto dessa carta, de 1974, endereçada por Pinheiro a Montero Santalha, reproduzido também parcelarmente na contracapa da revista, em que Pinheiro justifica a nom publicaçom em Grial do «Manifesto para a supervivencia da cultura galega», também conhecido como «Manifesto dos 13 de Roma».

7) «Isabel» (pp. 171-174), de Adela Figueroa Panisse, em que esta professora evoca a esposa de Ramom Pinheiro, um texto de interesse biográfico.

Na continuaçom oferecem-se dous estudos:

— «Tecnologias Informatizadas en Análises Lexicais, Textuais e Discursivas» (pp. 179-210), de Zilda Maria Zapparoli, Neide Ferreira Gaspar e Edenis Gois Cavalcanti, docentes da Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas da Universidade de São Paulo, em que informam de umha experiência do Grupo Interdisciplinar de Pesquisas em Lingüística Informática, aplicando o conhecido método de análise de textos de André Camlong.

— «O Apalpador e o toro de Natal; ou ‘Papá Nöel’ e a árvore das luzes» (pp. 211-248), de Carlos Calvo Varela, da Universidade de Santiago de Compostela, em que se oferecem dados desta figura mítica do Natal galego, alicerçados num trabalho de pesquisa orientado por X. Ramón Mariño Ferro, professor de Antropologia da Faculdade de Filosofia compostelana.

Na secçom de Notas inclui a revista o trabalho «Cinco notas etimológicas de antroponímia: Bráulio, Orraca, Osório, Varela e Vasco» (pp.  251-264), de Higínio Martins Estêvez, Professor de Buenos Aires e Membro de Honra da Associaçom Galega da Língua, do teor de outros contributos seus bem conhecidos neste ámbito do conhecimento.

Na secçom de Textos Literários inclui dous trabalhos de narrativa, os intitulados «A inutilidade» (pp. 269-291), de André de Leones; e «Umas férias em Itália» (pp. 293-298), de Carlos Durão.

Na secçom de Resenhas inclui referências de 7 livros (pp. 301-321): Isaac Díaz Pardo e a Língua, de vários autores; Pensar, Comunicar, Actuar em Língua Portuguesa. 10 anos da CPLP, também de vários autores; Inxalá, de Carlos Quiroga; Olladas no futuro, de Ramón Piñeiro; Fios-de-contas, de Paula San Vicente; Atlas Histórico da Galiza. E do seu Contorno Geográfico e Cultural de José Manuel Barbosa Álvares e José Manuel Gonçales Ribeira; e do número 10 da  revista Longa Lingua, da Mesa pola Normalizaçom Lingüística. Todas estas recensons estám assinadas por Joám Manuel Araújo.

Finalmente a secçom Percurso (pp. 323-370) noticia de diferentes acontecimentos que tivérom lugar na Galiza, Portugal, Catalunha e Madeira, bem como um relatório do Comité de Peritos do Conselho da Europa a respeito da aplicaçom da Carta Europeia das Línguas Minoritárias ou Regionais no Estado Espanhol.

 

Capa do novo número duplo
[prima aqui para alargar a imagem]

 

+ Ligaçons relacionadas: